Projektin talous, luento 4

Aika: 1.11.2011 klo 16:30=>
Ope: Gwenaëlle

Luentomuistiinpanoja

Tehtävä: (ilmeisesti viimeiselle kerralle?) Oral presentation 10-15 min.

Analyse an example of new media value chains and/or participatory practice linked to the subject of your thesis. Your grade will be based on this presentation.

Ansaintamalleja ja -logiikoita

Freemium

– Opettajan esimerkki, Musicmatch Jukebox – all-in-one music management tool.

Tehtävä: Pohtikaa muita freemium -mallilla toimivia palveluja? Spotify, Drobox, Flickr, LinkedIn, Yammer jne. Opettajan esimerkkejä: Pandora FM, Skype, Xing, FreeDigitalPhotos.net…

Virtual Production & Commerce

MMOG: Massively Multiplayer Online Games. Ensimmäinen: Samurai Romanesque, 2001. Suurin peli World of Warcraft, more than 60% of the subscribing player base world wide, 11-12 miljoonaa kuukausittaista tilaajaa…

"Virtual Economy" – a new kind of economy existing in a virtual persistent world, usually exchanging virtual goods in the context of an Internet game.

Virtuaalisen talouden ja ulkomaailman talouden välille voi syntyä ristiriitoja, esim. virtuaalirahan tai tuotteiden varkauksia ja niiden käyttämistä reaalimaailman rahanhankintaan esim. myymällä niitä eteenpäin… Tai pitkällekehitetyn hahmon myyminen "pimeillä" markkinoilla.

Tehtävä: Muita esimerkkejä virtuaalitaloudella rahaa tekeviä palveluja tai sivustoja? Habbo Hotel, Second Life, työsuoritusten vaihto, http://www.couchsurfing.org/

Second Life – Linden Dollar, voi ostaa oikealla rahalla…

Gaia Gold – "Gaia Cash", virtual money that may be bought using actual money.

Virtual Gifts, VG’s

Tehtävä: Etsikää muutamia virtuaalilahjoja hyödyntäviä palveluja? Facebookin lahjat, Klout score? – Opettajalta: Viximo, 2007. VG store of gifts. Gaiga Online, Red Cross

Kirjoittanut Jussi Linkola

Viestijä verkossa, uutta oppimassa.

Kirjoita kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *